#ath01 – Σεμινάριο διαχείρισης άγχους και εργασιακού burnout

#ath01 – Σεμινάριο διαχείρισης άγχους και εργασιακού burnout

 

  • Πώς μπορούμε να διαχειριστούμε αποτελεσματικά το χρόνο στη δουλειά προλαβαίνοντας τα deadlines;
  • Υπάρχουν τρόποι που μπορούν να μετατρέψουν την εργασία από αγγαρεία σε πηγή ευχαρίστησης;
  • Μήπως, τελικά περιμένουμε με ανησυχητική ανυπομονησία τις επόμενες διακοπές;

Για όλους εμάς, η εργασία καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος του 24ώρου μας, με αποτέλεσμα να επηρεάζει αντίστοιχα πολύ τόσο το άτομο, όσο και ολόκληρες τις επιχειρήσεις και τις οικονομίες. Ο ερχομός του νέου έτους αποτελεί μια καλή ευκαιρία για να θέσουμε προτεραιότητες, νέους στόχους στη βελτίωση της υγείας και του well being στη δουλειά.

Το πρώτο Open Day στην Αθήνα – #ath01, είναι γεγονός. Το «Σεμινάριο διαχείρισης άγχους και εργασιακού burnout» έρχεται, το Σάββατο, 15 Φεβρουαρίου και ώρα 10:00, στο The Cube (Αιόλου 73).

Τα Soulscan Open Days είναι  καινοτόμα σεμιναριακά event που απευθύνονται στο απλό κοινό, σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, με σκοπό να προσφέρουν χρηστική γνώση και να το φέρουν σε επαφή με ειδικούς ψυχικής υγείας, γύρω από συγκεκριμένα ζητήματα, τα οποία μας απασχολούν και προκαλούν δυσκολίες στην καθημερινότητά μας. Έτσι, η αναζήτηση πληροφοριών και πιθανών λύσεων γίνεται ακόμη πιο εύκολη. Τώρα, δε χρειάζεται πια να τρέχετε σε άπειρα σεμινάρια και ειδικούς. Έρχονται αυτοί σε εσάς. Σε ένα μέρος και μία ημέρα!

 

Στο Σεμινάριο διαχείρισης άγχους και εργασιακού burnout συζητάμε τα πάντα γύρω από τη δουλειά:

  • Διαχείριση Άγχους & Εμψύχωση

  • Διαχείριση χρόνου

  • Απώλεια εργασίας

  • Όρια & διεκδικητικότητα στην εργασία

  • Διαχείριση διαφωνίας και σύγκρουσης

  • S.M.A.R.T. goals, mindfulness

Το σεμινάριο είναι ολοήμερο, αρχίζει στις 10:00 και διαρκεί μέχρι τις 17:30. Περιλαμβάνει 2 εισαγωγικές ομιλίες και 6 βιωματικά εργαστήρια.

 

Αναλυτικό πρόγραμμα

 

Ώρα

Περιεχόμενο

10.10 – 10.20

Soulscan Intro

10.20 – 10.40

Η επίδραση του εργασιακού στρες στη σωματική υγεία – Νάνσυ Μαλαματένιου

10.40 – 11.05

Warm Up & Ice-Break your Burnout – Μάλαμα Βουτυρίτσα

11.05 – 11.20

Διάλειμμα

11.20 – 12.15

Διαχειριση Αγχους και Εμψυχωση. Πως μια αλληγορικη ιστορια βοηθα στην αντιμετωπιση του αγχους – Αγγελική Ραντοπούλου

12.20 – 13.15

Διαχείριση προσωπικού και επαγγελματικού χρόνου. Πως μπορεί να γίνει αυτό στις μέρες μας; – Νίκος Νακόπουλος

13.20 – 14.05

Όταν κλείνουν οι πόρτες: Η απώλεια εργασίας και η διαχείρισή της – Νεκτάρ Τουμανιάν

14.05 – 14.35

Διάλειμμα

14.35 – 15.20

Τί είναι «διεκδικητική συμπεριφορά» και τι όχι; Τί σημαίνει τελικά να διεκδικώ και γιατί; – Βίκυ Παπαϊωάννου

15.20 – 16.15

Σύγκρουση και διαχείρισή της στον εργασιακό χώρο – Μαριλίτα Βασιλάκου

16.20 – 17.15

Η χρήση του mindfulness στη διαχείριση του άγχους & Τελειομανία και S.M.A.R.T. στόχοι – Νάντια Γεωργακοπούλου

17.20 – 17.30

Feedback – Κλείσιμο

 

Επιμέρους πληροφορίες εργαστηρίων:

Εργασιακό στρες & Σωματική υγεία

Νάνσυ Μαλαματένιου, ψυχολόγος

«Η επίδραση του εργασιακού στρες στη σωματική υγεία»

1) Τι είναι το εργασιακό στρες
2) Πηγές εργασιακού στρες
3) Οι σωματικές επιδράσεις του στρες
4) Πώς το εργασιακό στρες επηρεάζει τη σωματική υγεία μας
5) Σχέση νου-σώματος
6) Σωματικά συμπτώματα και διαταραχές που ερμηνεύονται μέσω ψυχολογικών παραγόντων
7) Πώς μπορείτε να διαχειριστείτε το εργασιακό στρες (τεχνικές – ικανότητες)
8) Πώς οι οργανισμοί μπορούν να βελτιώσουν τον εργασιακό χώρο προάγοντας την ψυχολογική ασφάλεια

Warm Up & Ice-Break your Burnout

Μάλαμα Βουτυρίτσα, σύμβουλος ψυχικής υγείας / dance instructor

Warm Up & Ice-Break your Burnout

1. Τι είναι το burnout, πως προκύπτει, πως το αισθανόμαστε μέσα στη
καθημερινότητα , προσωπική ζωή και εργασία, ποια είναι τα αίτια.
2. Συνήθεις συμπτώματα στον άνθρωπο, επίπεδα και στάδια επαγγελματικής
εξουθένωσης, τρόποι αντίληψης και self evaluation.
3. Τρόποι αντιμετώπισης στη καθημερινότητά και στην εργασία, τρόποι πρόληψης,
tips and tricks.
4. Q & A
5. WarmUp & Ice Break

Διαχειριση Αγχους και Εμψυχωση

Αγγελική Ραντοπούλου, ψυχολόγος

«Διαχειριση Αγχους και Εμψυχωση. Πως μια αλληγορικη ιστορια βοηθα στην αντιμετωπιση του αγχους»

Η Εμψύχωση (γαλ. Animacion) αποτελεί μία μέθοδο όπου η Τέχνη στην ευρύτερη μορφή της αξιοποιείται ως μέσο διεύρυνσης εαυτού, εξέλιξης και προσωπικής ανάπτυξης. Βασική θέση αυτής της μεθόδου είναι ότι ο άνθρωπος μαθαίνει μέσα από διαδικασίες που δημιουργούν εμπειρίες, ανακινούν σκέψεις και συναισθήματα.
Στο συγκεκριμένο εργαστήρι μέσα από μια αλληγορική ιστορία-παραμύθι οι συμμετέχοντες θα έχουν την δυνατότητα να επεξεργαστούν και να ανακαλύψουν μιαν άλλη οπτική σε σχέση με το άγχος. Από αυτή τη νέα θέση κάθε τεχνική διαχείρισης άγχους μπορεί να εφαρμοστεί με περισσότερη επιτυχία και αποτελεσματικότητα.

Διαχείριση χρόνου

Νίκος Νακόπουλος, Ψυχολόγος (BSc) με Μεταπτυχιακό τίτλο στη Διοίκηση Μονάδων Υγείας (MSc)

“Διαχείριση προσωπικού και επαγγελματικού χρόνου. Πως μπορεί να γίνει αυτό στις μέρες μας;”

Οι νέες εποχές φέρνουν συνήθως νέα δεδομένα. Και τα τελευταία χρόνια τα νέα δεδομένα τα οποία καλούμαστε να διαχειριστούμε φαίνεται να πολλαπλασιάζονται καθώς η πρόοδος της τεχνολογίας, η παγκοσμιοποίηση και οι επισφαλείς κοινωνικοπολιτικές συνθήκες τροφοδοτούν συνεχώς (πιθανές) αλλαγές στη καθημερινότητα μας. Έτσι φαίνεται να έχουμε χιλιάδες επιλογές όσον αφορά τις υποχρεώσεις μας, τις επαγγελματικές δραστηριότητες και φιλοδοξίες μας αλλά και το πως τέλοσπαντων να ζήσουμε την ζωή μας γενικότερα. Στο παρόν εργαστήριο θα δουλέψουμε συνεργατικά προς την επιδίωξη της βέλτιστης διαχείρισης του χρόνου με σκοπό την επαγγελματική αρμονία αλλά και την -κατά δύναμιν- ισορροπία μεταξύ προσωπικού και επαγγελματικού χρόνου. Σκοπός δεν (μπορεί να) είναι απλά η αποφυγή του burnout αλλά η εσωτερική ηρεμία μετά από μια ημέρα συνεχούς προσπάθειας για το καλύτερο σε επαγγελματικό και όχι μόνο επίπεδο.

Η απώλεια εργασίας

Νεκτάρ Τουμανιάν, ψυχολόγος

“Όταν κλείνουν οι πόρτες: Η απώλεια εργασίας και η διαχείρισή της”

Στο Βιωματικό αυτό εργαστήρι, μέσα από το πάντρεμα της επιστημονικής γνώσης με τη βιωμένη εμπειρία, θα έχουμε την ευκαιρία να αναπτύξουμε έναν διάλογο σχετικά με την απώλεια εργασίας, η οποία παρά τις αποσταθεροποιητικές της επιπτώσεις, μας δίνει την ευκαιρία να πιάσουμε το νήμα από την αρχή…
Έχουμε μετακινηθεί πολύ από την εποχή όπου οι γονείς και οι παππούδες μας, μας διασφάλιζαν ένα σταθερό σενάριο ζωής, όπου ο ρόλος μας ήταν προδιαγεγραμμένος και παρά τις περιορισμένες δυνατότητες επαγγελματικών αποφάσεων, ζούσαμε με μια αίσθηση ασφάλειας του «ποιος είμαι και τι χρειάζεται να κάνω για το υπόλοιπο της ζωής μου».
Σήμερα, η εργασία του ατόμου δεν είναι προκαθορισμένη. Οι αμέτρητες επιλογές που απλώνονται μπροστά μας, η στροφή προς τις νέες τεχνολογίες και οι αναθεωρημένες αντιλήψεις σχετικά με τα τυπικά ή μη προσόντα και δεξιότητες, φέρνουν μαζί τους μια αποσταθεροποίηση: πολλές εταιρίες συγχωνεύονται, υπάρχει μείωση προσωπικού, αυξάνεται κατά πολύ ο ανταγωνισμός και η αίσθηση αβεβαιότητας στο χώρο εργασίας, ενώ πολλοί είναι αυτοί που σπεύδουν σε μετεκπαιδεύσεις και αλλαγές καριέρας, προκειμένου να ανταποκριθούν σε νέους ρόλους και ευθύνες. Η μετάβαση από τη μια εργασία στην άλλη, είναι από μόνη της μια διαδικασία που αποζητά από το άτομο το ψυχικό σθένος και το χρόνο να προσαρμοστεί σε νέες συνθήκες και δεδομένα.
Τι γίνεται όμως όταν οι πόρτες εργασίας κλείνουν απροσδόκητα; Όταν κανείς χάνει τη δουλειά του, μπορεί να βιώσει συναισθήματα παρόμοια με αυτά που νιώθουμε όταν χάνουμε έναν αγαπημένο άνθρωπο/σχέση: συναισθήματα θλίψης, θυμού, προδοσίας μας κατακλύζουν, κλονίζοντας τα θεμέλια της επαγγελματικής μας ταυτότητας, ενώ πέρα από τις οικονομικές δυσκολίες, διαταράσσονται οι σχέσεις μας με τους σημαντικούς άλλους (εργοδότης, συνάδελφοι, οικογενειακό περιβάλλον) και πλήττεται σημαντικά η αυτοεκτίμησή μας.
Τη στιγμή αυτή είναι που καλούμαστε να πιάσουμε το νήμα από την αρχή και μέσα από μια διεργασία επαναπροσδιορισμών και ανακατασκευής νοημάτων, να δώσουμε ένα νέο νόημα στο σενάριο της ζωής μας…

Διεκδικητική συμπεριφορά

Βίκυ Παπαϊωάννου, ψυχολόγος

«Τι είναι «διεκδικητική συμπεριφορά» και τι όχι; Τί σημαίνει τελικά να διεκδικώ και γιατί;»

Πώς συνδέεται η «διεκδικητικότητα» με την ευαισθησία, το εργασιακό στρες, την επαγγελματική εξουθένωση και τα προσωπικά μου όρια;
Οι άνθρωποι δεν είμαστε όλοι ίδιοι. Διεκδικούμε άραγε με τον ίδιο τρόπο; Και αν «δεν είναι του χαρακτήρα μου» τελικά; Μήπως αυτοί που μπορούν να διεκδικούν έχουν μια συγκεκριμένη προσωπικότητα ή στρατηγική;
Στο σεμινάριο αυτό θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε τα παραπάνω ερωτήματα ενεργοποιώντας όλα μας τα μέσα: σκέψη, κίνηση και λόγος ενώνονται σε ένα βιωματικό μέρος ενθαρρύνοντας την εναλλακτική παραγωγική σκέψη και δεξιότητα.

Σύγκρουση και διαχείρισή της

Μαριλίτα Βασιλάκου, ψυχολόγος

“Σύγκρουση και διαχείρισή της στον εργασιακό χώρο”

  • Εισαγωγή – Παρουσίαση της προσέγγισης της Gestalt
  • Εισήγηση στην Οργανωσιακή Gestalt
  • Επεξήγηση αιτίου-συμπτώματος (conflict-άγχος)
  • Αναφορά βασικών εννοιών Gestalt σε συσχετισμό με τη σύγκρουση και τη δημιουργία
    άγχους
  • Ανάπτυξη των παραπάνω εννοιών με αναλυτικά παραδείγματα για κατανόηση και
    χρήση συγκεκριμένης εικόνας η οποία αποτελεί τον ορισμό της σύγκρουσης και της
    συνύπαρξης της διαφορετικότητας
  • Παραδείγματα διαχείρισης συγκρούσεων στον εργασιακό χώρο με Gestalt
  • Role Playing

Mindfulness & S.M.A.R.T. goals

Νάντια Γεωργακοπούλου, ψυχολόγος

“Η χρήση της ενσυνειδητότητας στη διαχείριση του άγχους”
Στο workshop αυτό αρχικά θα αναλυθεί με λίγα λόγια πως ο σύγχρονος τρόπος ζωής, μας βάζει στον «αυτόματο πιλότο» και πως συνδέεται με το άγχος. Σε δεύτερο χρόνο θα συζητηθεί τι είναι το άγχος και πως επιδρά αρνητικά στο σώμα, μέσα από την ενεργοποίηση του μηχανισμού επιβίωσης/ “fight or flight response”. Σε θεωρητικό επίπεδο θα συζητηθεί το τι είναι η ενσυνειδητότητα και πως χρησιμοποιείται για την ανακούφιση του άγχους, καθώς και ο ρόλος της αναπνοής στην αποτελεσματική διαχείριση του άγχους. Σε βιωματικό πρακτικό επίπεδο και θα γίνουν βιωματικές ασκήσεις επανεκπαίδευσης της αναπνοής μας, ώστε να γίνει κατανοητή η χρήση τους, καθώς και ασκήσεις χαλάρωσης του σώματος. Τέλος, θα δοθεί έμφαση, σε τεχνικές ενσυνειδητότητας που μπορούν να χρησιμοποιηθούμε οπουδήποτε και σε οποιαδήποτε στιγμή για τη μείωση του άγχους.

“Τελειομανία και S.M.A.R.T. στόχοι”
Στη συνέχεια του workshop, θα συζητηθεί με λίγα λόγια πως η τελειομανία μπορεί να ενισχύσει το εργασιακό άγχος και να οδηγήσει ή στην εξουθένωση ή στην αναβλητικότητα. Οι S.M.A.R.T. στόχοι αποτελούν ένα βοηθητικό εργαλείο, ώστε οι ενδιαφερόμενοι να μάθουν να ελέγχουν και να οργανώνουν τον εργασιακό χρόνο τους με τέτοιο τρόπο, που δεν θα αγχώνονται να προλάβουν τα χρονοδιαγράμματα, αλλά ούτε θα εξουθενώνονται ψυχολογικά και σωματικά για να πετύχουν το καλύτερο δυνατό.

Kάντε Κράτηση!

Κόστος / συμμετέχοντα: 35€
—— Ειδική τιμή για φοιτητές, ανέργους και κράτηση 2 ατόμων και πάνω. Hurry up!