fbpx

 

Είδατε ότι έχουμε ολοκαίνουργια προγράμματα καθοδηγούμενης αυτοβελτίωσης για τις σχέσεις, το άγχος και ένα σωρό θέματα;

Κουμπί - θέλω να τα δοκιμάσω

 

 

Υπάρχει ζωή και μετά τον χωρισμό

 

 

Γράφει η Αναστασία Νταλαμάγγα


Ο χωρισμός είναι από τα πιο ψυχοφθόρα γεγονότα που μπορούν να συμβούν στη ζωή ενός ανθρώπου. Μοιάζει πολύ με το πένθος και τη θλίψη που αισθάνεται κανείς όταν χάνει έναν αγαπημένο λόγω θανάτου. Ο χωρισμός, όπως και το πένθος, μπορεί να μας δημιουργήσει αϋπνίες, έντονες παρεισφρητικές σκέψεις για το άτομο που χάσαμε ή και κατάθλιψη. Μπορεί ακόμα και να μας οδηγήσει σε δυσκολία συγκέντρωσης και λήψης αποφάσεων, καθώς και μειωμένη επίδοση στο χώρο εργασίας. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ο συναισθηματικός πόνος που αισθάνεται το άτομο που χωρίζει.

Συχνά οι άνθρωποι πιστεύουν ότι το να προχωρήσουν είναι κάτι που θα γίνει απλώς και μόνο με το πέρασμα του χρόνου. Ότι τα αρνητικά συναισθήματα θα κάνουν μόνα τους τον κύκλο τους. Δεν είναι, όμως, ακριβώς έτσι. Έχουμε κάποιον έλεγχο στην πορεία της “θεραπείας” μιας ραγισμένης καρδιάς. Μαγικές συνταγές δεν υπάρχουν και ο καθένας έχει το δικό του τρόπο αντιμετώπισης των πραγμάτων. Αλλά κάποια πράγματα είναι κοινά για τους περισσότερους από εμάς και μπορούν να απαλύνουν τον πόνο μας:

 


Δεν υπάρχει μία απλή εξήγηση για το χωρισμό που θα πάρει τον πόνο σου

 

Μετά τη λήξη μιας σχέσης, προσπαθούμε να καταλάβουμε τι πήγε λάθος, συχνά με έναν εμμονικό τρόπο. Επειδή αισθανόμαστε τον πόνο τόσο έντονα και δραματικά, το μυαλό μας νομίζει πως η αιτία του πρέπει να είναι εξίσου δραματική. Έτσι, μία απλή εξήγηση από το σύντροφό μας του τύπου “Θέλω να χωρίσουμε γιατί δεν είμαι πια ερωτευμένος/η μαζί σου” ή “Αισθάνομαι ότι δεν ταιριάζουμε”, δεν μας αρκεί. Απορρίπτουμε κάθε ειλικρινή εξήγηση και αρχίζουμε να υπεραναλύουμε και να ψάχνουμε άλλους, πιο περίπλοκους λόγους που να εξηγούν τον χωρισμό. Αυτό συμβαίνει γιατί, βιολογικά, η απόσυρση της αγάπης ενεργοποιεί μέσα μας τους ίδιους μηχανισμούς που ενεργοποιούνται όταν ένας άνθρωπος εθισμένος στα ναρκωτικά αναγκάζεται να αποσυρθεί από αυτά. Επομένως, αφού δε μπορούμε πια να είμαστε με το άτομο στο οποίο είμαστε “εθισμένοι”, αναμασάμε τις αναμνήσεις που έχουμε μαζί του. Ψάχνουμε αδιάκοπα το “γιατί” και προσπαθούμε να λύσουμε το μυστήριο, ενώ στην πραγματικότητα χρειαζόμαστε απλώς τη “δόση” μας.



Μην υποπέφτεις σε εξιδανίκευση της σχέσης

 

Πολλές φορές, όταν χάνουμε κάποιον, ξεχνάμε τα άσχημα κομμάτια που περιείχε η σχέση μαζί του και θυμόμαστε μόνο τα θετικά. Το μυαλό μας μας λέει ότι ήταν τέλειος. Στην πραγματικότητα, όμως, εφόσον η σχέση τελείωσε, το πιο πιθανό είναι ότι υπήρχαν σημαντικοί λόγοι γι’ αυτή την εξέλιξη. Πιθανότητα ο πρώην σύντροφός μας είχε κάποια χαρακτηριστικά ή συμπεριφορές που δεν μας άρεσαν καθόλου. Προκειμένου, λοιπόν, να μην αφήσουμε το μυαλό να μας ξεγελάσει και να μας ρίξει στο λάκκο της εξιδανίκευσης, μπορούμε ακόμα και να δημιουργήσουμε μία λίστα με όσα μας δυσκόλευαν στη σχέση ή στο σύντροφό μας. Έτσι, όταν οι αναμνήσεις πασπαλίζονται με νεραϊδόσκονη, η λίστα μπορεί να μας επαναφέρει στην πραγματικότητα.

 


Προσπάθησε να αντέξεις την έκθεση στα αρνητικά συναισθήματα

 

Ένας χωρισμός μπορεί να μας προκαλέσει πολλά και ανάμεικτα συναισθήματα, τα οποία με μεγάλη χαρά θα αποφεύγαμε. Όμως, ο πόνος δε φεύγει αν δεν του δώσεις χώρο και δεν τον νιώσεις. Γι’ αυτό είναι καλό να εκτεθείς σε αυτόν όσο μπορείς. Τι ακριβώς σε πονάει; Ίσως από τη μια να νιώθεις θυμό και να θέλεις να εκδικηθείς και από την άλλη να νιώθεις στεναχώρια και να θέλεις να κλειστείς στον εαυτό σου. Πάρε χρόνο για να ξεχωρίσεις τα συναισθήματά σου. Να δεις ποιό είναι το χειρότερο και τι ακριβώς είναι απαίσιο σε αυτό που σου συμβαίνει.


 Αναγνώρισε συγκεκριμένες απώλειες

 

Στον χωρισμό, δε χάνουμε μόνο έναν άνθρωπο. Χάνουμε την ταυτότητά μας ως μέλος μιας σχέσης, την καθημερινότητα που είχαμε συνηθίσει, κάποιες κοινωνικές επαφές και άλλα σημαντικά κομμάτια της ζωής μας. Πρέπει, λοιπόν, να βρούμε αυτά τα κενά και να τα γεμίσουμε με τους πόρους μας. Να ξεκινήσουμε ένα νέο χόμπι, να αναζωπυρωσουμε παλιές φιλίες και γενικώς, να θυμηθούμε ποιοί ήμασταν πριν από τη σχέση αυτή. Να δημιουργήσουμε ξανά τον εαυτό μας.



Ο χωρισμός ως υπενθύμιση παλαιών τραυμάτων

 

Ίσως η αίσθηση του “είμαι μόνος”, “με εγκατέλειψε” ή “δεν με ήθελε άλλο” να ενεργοποιεί τραύματα του παρελθόντος και συναισθήματα όπως η αυτο-αμφιβολία ή η ντροπή. Η ιστορία σου θυμίζει κάτι. Κάτι γνώριμο αλλά ξεθωριασμένο. Ίσως η μητέρα σου να μην ήταν αρκετά εκεί για σένα ή η πρώτη σου αγάπη να σε πρόδωσε με το χειρότερο τρόπο. Αυτό το τραύμα πάει και “κάθεται” στην πληγή του τωρινού χωρισμού, πολλαπλασιάζοντας τον πόνο. Σκέψου: Ποιά είναι η ανάγκη σου; Τι χρειάζεσαι; Να σε αγαπούν; Να σε φροντίζουν; Ακόμα κι αν αισθάνεσαι πως δεν αξίζεις να πάρεις αυτό που χρειάζεσαι, όλοι αξίζουμε την αγάπη. Κι εσύ το ίδιο.

 

 

Μπορεί να φαίνεται βουνό το να ξεπεράσει κανείς ένα χωρισμό. Πράγματι είναι δύσκολο, κανείς δε μπορεί να το αρνηθεί. Όμως, στο τέλος της μέρας, μπορούμε να αντέξουμε πολλά περισσότερα από ό,τι νομίζουμε, όπως είπε η Φρίντα Κάλο, μία ζωγράφος που ένιωσε την καρδιά της να ραγίζει αμέτρητες φορές.
 

Θέλετε να μάθετε περισσότερα για τα προγράμματα καθοδηγούμενης αυτοβοήθειας;

κουμπι - ναι θα ηθελα

 

Μοιραστείτε το: