fbpx

 

Εσείς;

Είδατε ότι έχουμε ολοκαίνουργιο ΔΩΡΕΑΝ πρόγραμμα αυτοβελτίωσης για το άγχος και ένα σωρό θέματα;

    Θέλω να γραφτώ! 

 

 

Θετικότητα: 7 τρόποι για να νικήσετε τον αρνητισμό

 

Γράφει η Μαρία Χατζηβασιλειάδου

 

Είναι γεγονός πως η αρνητικότητα έχει αρνητικό αντίκτυπο στον τρόπο σκέψης, την αποδοτικότητα, αλλά και την ικανότητά σας να δίνετε έμφαση στο παρόν και να εκτιμάτε την στιγμή. Ωστόσο, είναι επίσης γεγονός πως είναι δύσκολο να διατηρήσετε μια θετική στάση, όταν υπάρχει αρνητισμός από τους ανθρώπους δίπλα σας στο εργασιακό, οικογενειακό ή κοινωνικό πλαίσιο. Η θετικότητά, όμως, ή αλλιώς αισιοδοξία, φαίνεται να συνδέεται με μεγαλύτερη επιτυχία στην εργασία, καλή υγεία και περισσότερα θετικά συναισθήματα. Σε αυτό το άρθρο δίνουμε έμφαση σε αποτελεσματικούς τρόπους που μπορούν να σας βοηθήσουν να ενισχύσετε την θετικότητα και να αποβάλλετε την αρνητικότητα, εφόσον αυτό επιθυμείτε. Αν η θετικότητα είναι αυτό που επιλέγετε, ας δούμε πώς μπορεί να επιτευχθεί: 

 

Μικρά βήματα

Κάντε μικρά βήματα μπροστά, ακόμα και όταν είναι δύσκολο. Αυτό μπορεί να ακούγεται και να είναι δύσκολο ιδιαίτερα σε άσχημες περιόδους της ζωής σας. Σε αυτές τις στιγμές που χάνετε την αισιοδοξία σας και κατακλύζεστε από αρνητικές σκέψεις, σκεφτείτε τη ζωή που επιδιώκετε να αποκτήσετε και αναρωτηθείτε: «Ποιο είναι το μικρότερο βήμα που μπορώ να κάνω σήμερα προς αυτή την κατεύθυνση;». Ακόμα και αυτό το μικρό βήμα σηματοδοτεί πρόοδο και η πρόοδος είναι πηγή της θετικότητας. 

 

Αίσθηση ελέγχου

Επικεντρωθείτε σε αυτά που μπορείτε να ελέγξετε. Το μεγαλύτερο μέρος της σκέψης σας τείνει να επικεντρώνεται σε γεγονότα και καταστάσεις που δεν είστε σε θέση να ελέγξετε. Το αποτέλεσμα αυτού είναι η δημιουργία και ενίσχυση αρνητικών σκέψεων, άγχους και θυμού. Προσπαθήστε να πάρετε τον έλεγχο τέτοιων καταστάσεων. Αναρωτηθείτε το εξής: «Είναι κάτι  που μπορώ να κάνω γι’ αυτό;». Αν ναι, δράστε. Αν όχι, προχωρήστε παρακάτω. 

 

Θετική αναπλαισίωση

Προσπαθήστε να μετατρέψετε τα αρνητικά γεγονότα σε θετικά. Παραδείγματος χάριν, ας υποθέσουμε πως αντιμετωπίζετε άτομα με αρνητική ενέργεια καθημερινά στο γραφείο σας. Αναλογιστείτε τις επιλογές σας. Η μία επιλογή θα μπορούσε να είναι να αντιδράσετε παρορμητικά, προκαλώντας εντάσεις. Η δεύτερη επιλογή θα ήταν πιθανότατα να τους εξηγήσετε τις επιπτώσεις του τρόπου που εκφράζονται σε εσάς και την υπόλοιπη ομάδα. Με αυτόν τον τρόπο  μπορεί να δώσετε το έναυσμα για περαιτέρω θετική συζήτηση και αλλαγές. Θετικότητα – Αρνητικότητα, 1-0!!

 

Αναγκαιότητα αλλαγών

Αντιληφθείτε τις αλλαγές ως κάτι θετικό και απαραίτητο, όσο αυτό είναι δυνατό. Αναλυτικότερα, προσπαθήστε να αξιοποιήσετε τις αλλαγές που πραγματοποιούνται όσο περισσότερο μπορείτε για όφελός σας. Υιοθετώντας τη σκέψη και τις αντιδράσεις του «θύματος» των περιστάσεων, αυξάνει την αρνητικότητα και δε σας αφήνει να κάνετε τις περιστάσεις σύμμαχός σας. Όλοι έχουμε βρεθεί σε αυτή τη θέση και πράγματι μπορεί να αδικηθήκατε. Το ερώτημα είναι τι μπορείτε να κάνετε την παρούσα φάση για να βελτιώσετε τη ζωή σας.

 

Το παρελθόν ως μάθημα

Χρησιμοποιήστε τα μαθήματα του παρελθόντος για να αντεπεξέλθετε στις αντιξοότητες και να μειώσετε τον αρνητικό αντίκτυπό τους. Όταν βιώνετε υψηλό άγχος, γίνονται μεγάλες αλλαγές, υπάρχει αρνητικότητα γύρω σας, προσπαθήστε να θυμηθείτε ανάλογα περιστατικά του παρελθόντος, τα οποία αντιμετωπίσατε. Αν δεν θυμάστε τα συγκεκριμένα περιστατικά, δώστε έμφαση στις φορές που βιώσατε παρόμοια έντονα και αρνητικά συναισθήματα, και πώς το ξεπεράσατε. Δεν ήταν εύκολο, αλλά τα καταφέρατε. Να θυμίζετε στον εαυτό σας πως έχετε βιώσει κάτι ανάλογο στο παρελθόν, και θα το ξεπεράσετε  και πάλι. Εμπιστευτείτε τις ικανότητές σας και την ανθεκτικότητα που έχετε και ωθήστε τον εαυτό σας να προχωρήσει. 

 

Συναναστροφή με θετικούς ανθρώπους

Αφιερώστε περισσότερο χρόνο σε ανθρώπους με θετικότητα. Φυσικά, δεν μπορείτε να περιορίσετε σε μεγάλο βαθμό τη συναναστροφή με άτομα που εκφράζουν αρνητικότητα. Ωστόσο, είναι δική σας επιλογή να καταλήξετε στο ποια άτομα συμβάλλουν στην πρόοδο σας και τη διατήρηση της θετικότητας σας, ενώ έχουν παρόμοιους στόχους με τους δικούς σας, και αν επιθυμείτε να εντάξετε τα άτομα αυτά περισσότερο στη ζωή σας. 

 

Αξιακό σύστημα

Δώστε έμφαση στις αξίες σας και δράστε βάσει αυτών. Για παράδειγμα, μπορεί να είναι ιδιαίτερα σημαντική για εσάς η καλοσύνη. Σε αυτή την περίπτωση, προσπαθήστε να δράτε καθημερινά έχοντας αυτή την αξία στο μυαλό σας. Για παράδειγμα, θέστε ως καθημερινό στόχο να συμπεριφέρεστε με καλοσύνη μία ή δύο φορές την ημέρα. Μπορείτε να επιβραβεύσετε κάποιον για τη δουλειά του ή να βοηθήσετε κάποιον που το χρειάζεται.